Maypole Crew | Gepost op maandag 30 oktober 2006 om 19:55:
| |
 Troubleshooter
 | Beste Leden van SamenKopen,
SamenKopen wordt in stand gehouden door vrijwilligers. Om hun spaarzame tijd niet te belasten met onnodige zaken wordt de regel aangaande het starten van een actie aangescherpt. Hierdoor zouden de acties die nu bij de Crew aangeboden worden ter goedkeuring van een betere kwaliteit moeten zijn; iets wat uiteraard ook de leden ten goede komt.
De regel zoals deze aangegeven in de FAQ en met name hoofdstuk 3.1 en 3.2 is altijd van kracht geweest, echter met een onduidelijke uitzonderings mogelijkheid.
Dit houd in dat je minimaal 2 maanden lid moet zijn en aan minimaal 2 afgeronde acties hebben deelgenomen voordat je een actie ter goedkeuring aan mag bieden. Let wel; iedere actie wordt nog steeds gekeurd.
Dit is onder andere om er voor te zorgen dat:
De te keuren acties van betere kwaliteit zijn zodat de Crew minder commentaar hoeft te leveren en de organisator minder hoeft aan te passen tijdens de keuringsprocedure. Dit scheelt beide partijen enorm veel tijd.
De organisator weet beter hoe het systeem van SamenKopen werkt en zal dus beter om kunnen gaan met de verschillende mogelijkheden binnen SamenKopen en zal minder hoeven te vragen aan de Crew. Dit scheelt ook weer tijd.
De zogenaamde 'marktplaats handelaartjes' die snel willen cashen en vervolgens met de noorderzon verdwijnen geweerd worden.
Men weet wat het idee achter SamenKopen is. Het idee is nog altijd samen goedkoper dan waar ook in kopen. Het idee is niet met dikke winst aan deelnemers verkopen.
Voor leden die niet aan de minimale eisen kunnen voldoen kan er een uitzondering worden gemaakt. Deze uitzondering is alleen mogelijk als er vooraf (dus voordat een actie aangemaakt wordt), toestemming is verkregen.
Deelnemers die niet vooraf toestemming vragen en alsnog een actie ter goedkeuring aanbieden zullen niet voor de uitzonderingsregel in aanmerking komen, en alsnog 2 maanden lid moeten zijn en aan 2 afgeronde acties hebben deelgenomen.
Er kunnen dus nog steeds uitzonderingen worden gemaakt, echter is het verplicht om vooraf toestemming te vragen alvorens een actie aan te maken; gebeurt dit niet, dan vervalt deze uitzonderings mogenlijkheid voor de desbetreffende organisator.
Verzoeken tot het toepassen van de uitzonderingsregel moeten, voorzien van voldoende motivatie worden gestuurd naar : toestemming@samenkopen.net Verzoeken die naar een ander adres worden gestuurd zullen niet in behandeling worden genomen.
in het verzoek moet minimaal melding gemaakt worden van:
- je nick op SamenKopen / url naar je profiel
- de artikelen die je in je actie wilt zetten (additionele info; met links en/of prijzen strekt tot aanbeveling)
- waarom je denkt dat er voldoende animo is
- eventuele referenties van jezelf op andere website(s) (link's / nickname)
Om de kans te vergroten dat je ook daadwerkelijk toestemming krijgt dien je er voor te zorgen dat:
Voordat je met je toestemmingsmail aan komt zetten er veel animo is gebleken op SamenKopen
Je geen 'markplaats handelaartje' bent die SamenKopen als extra verkoopkanaal wilt gebruiken.
Je niet je zolder, magazijn dan wel slaapkamer aan het opruimen bent. Lees hier ook het topic over restverkopen
Je een duidelijke reden opgeeft waarom jij niet aan de eisen voor een organisator kan voldoen om de actie te starten.
Als je aan bovenstaande puntjes voldoet dan is de kans dat je toestemming krijgt al een stuk groter. Maar let er op dat aan bovenstaande punten voldoen geen garantie geeft op goedkeuring. De Crew kan alsnog je aanvraag afkeuren.
Wij hopen op deze manier nieuwe leden toch de gelegenheid te geven een actie te starten, mits zij zich aan de genoemde procedure houden.
edit : Bovenstaande is van toepassing op organisatoren die niet aan de standaard eisen voldoen. Het "meenemen" van een ander lid die wel aan de criteria voldoet als mede-orga is niet voldoende; de hoofdorganisator zal aan deze regels moeten voldoen.
edit; andere noodzakelijke informatie :
Algemene Voorwaarden - http://www.samenkopen.net/termsandconditions
FAQ (let op hoofdstuk 3) - http://www.samenkopen.net/faq
Game console mods en gerelateerden - http://www.samenkopen.net/topic/54049/29772
Rest verkopen - http://www.samenkopen.net/topic/54049/738878
Onmogelijke artikelen - http://www.samenkopen.net/topic/54049/336241
DealExteme - http://www.samenkopen.net/topic/54049/511322
[edit 09-11-2006] toegevoegd minimale gegevens verzoek
[edit 28-03-2008] toegevoegd noodzakelijke info
[edit 05-10-2008] toegevoegd puntjes toestemmingsmail en uitleg waarom deze regel bestaat
Bewerkt door Maypole |
| Don't be afraid. It's sugarfree, darling! |
| |
R-C-D-M
| Gepost op maandag 30 oktober 2006 om 21:06:
| |
 Afwezig!
 | Goed initiatief 
/EDIT: Houdt dit ook in dat acties niet goedgekeurd worden wanneer deze niet voldoende informatie hebben? En bij sommige producten verplichten dat er duidelijke foto's gemaakt worden.
Dat zou een hoop discussie's voorkomen in de fora en zal zorgen voor meer animo voor de desbetreffende producten. We zijn natuurlijk van mening dat de deelnemers blijven in onze community en niet direct weglopen als iets niet zint in een actie van een "nieuwe" organisator die geen enkele tijd besteed aan de actie.
Bewerkt door R-C-D-M |
| Vanaf 18-10 t/m 01-11 afwezig i.v.m. vakantie! |
| |
luccie_007 Moderator | Gepost op maandag 30 oktober 2006 om 23:10:
| |
 Watch Me!
 | Er worden nu ook al veel acties afgekeurd.
Maar het is zeker een goed idee
|
| Vragen? Maakt niet uit over wat, vraag ze aan mij! Join het SK Whatpulse Team |
| |
gunny
| Gepost op dinsdag 15 mei 2007 om 16:59:
| |

| Moet de mede-organisator ook aan deze eisen voldoen?
|
| Domme vragen bestaan niet alleen domme antwoorden.. nou is het geven van domme antwoorden mijn specialiteit! |
| |
ZMarre
| Gepost op dinsdag 15 mei 2007 om 17:24:
| |
 le roi, c'est moi
 | Neen, enkel de hoofdorganisator.
|
| Airsoft importeur |
| |
De Digitale Kip Crew / Adviseur | Gepost op dinsdag 15 mei 2007 om 20:18:
| |
 Ex-Management
 | en de reden hiervoor is dat de hoofdorganisator altijd volledig verantwoordelijk is voor zijn/haar actie
|
| De Digitale Kip = EXIT http://www.samenkopen.net/topic/54049/654925 |
| |
Gilles
| Gepost op dinsdag 27 november 2007 om 15:16:
| |
 | Hallo.. Kan ik ergens op mijn profiel pagina zien hoe lang ik lid ben?
|
| |
| |
Chizzler
| Gepost op dinsdag 27 november 2007 om 15:24:
| |
 Lalalala.
 |
Quote: Gilles
Hallo.. Kan ik ergens op mijn profiel pagina zien hoe lang ik lid ben?
Voor 08-10-2007 14:52, toen heb je je eerste bestelling geplaatst 
|
| Chizzler. You want it. You need it. |
| |
Andrejs
| Gepost op zondag 31 augustus 2008 om 17:38:
| |

| Mag ik eigenlijk ook een eigen actie beginnen als je al langer dan 2 maanden lid bent en aan 2 acties meedoet, maar die acties zijn dan nog niet afgerond.
|
| |
| |
Wupgup
| Gepost op zondag 31 augustus 2008 om 17:52:
| |
 MOIO
 | Nee, dit mag standaard niet. (Als je het gelezen hebt)
Maar als je een mailtje stuurt naar toestemming@samenkopen.net voordat je een actie aanmaakt kun je het krijgen. (en dan wel ff alle gegevens vermelden die ze vragen )
Correct me if I'm wrong
|
| Mega organisator in opleiding ^.^ |
| |
De Digitale Kip Crew / Adviseur | Gepost op zondag 31 augustus 2008 om 20:11:
| |
 Ex-Management
 |
Quote: Andrejs
Mag ik eigenlijk ook een eigen actie beginnen als je al langer dan 2 maanden lid bent en aan 2 acties meedoet, maar die acties zijn dan nog niet afgerond.
Quote: De Digitale Kip
Dit houd in dat je minimaal 2 maanden lid moet zijn en aan minimaal 2 AFGERONDE acties hebben deelgenomen voordat je een actie ter goedkeuring aan mag bieden.
Quote: De Digitale Kip
Deelnemers die niet vooraf toestemming vragen en alsnog een actie ter goedkeuring aanbieden zullen niet voor de uitzonderingsregel in aanmerking komen, en alsnog 2 maanden lid moeten zijn en aan 2 AFGERONDE acties hebben deelgenomen.
Bewerkt door De Digitale Kip |
| De Digitale Kip = EXIT http://www.samenkopen.net/topic/54049/654925 |
| |
Maypole Crew | Gepost op zondag 05 oktober 2008 om 11:33:
| |
 Troubleshooter
 | Hij is weer wat bijgewerkt
|
| Don't be afraid. It's sugarfree, darling! |
| |
ZMarre
| Gepost op zondag 05 oktober 2008 om 20:46:
| |
 le roi, c'est moi
 | Met welke aanpassingen precies?
|
| Airsoft importeur |
| |
Chizzler
| Gepost op zondag 05 oktober 2008 om 21:42:
| |
 Lalalala.
 |
Quote: ZMarre
Met welke aanpassingen precies?
[edit 05-10-2008] toegevoegd puntjes toestemmingsmail en uitleg waarom deze regel bestaat
|
| Chizzler. You want it. You need it. |
| |
xtrme
| Gepost op woensdag 12 november 2008 om 16:34:
| |

| kan de eind datum van de actie ook de mogelijkheid krijgen 2009?
|
| |
| |
Rincewind Crew | Gepost op woensdag 12 november 2008 om 16:40:
| |
 MechCommander
 |
Quote: xtrme
kan de eind datum van de actie ook de mogelijkheid krijgen 2009?
Is doorgegeven en wordt z.s.m. aangepast.
|
| Duh! ( o Y o ) |
| |