Rob_Skipper
| Gepost op vrijdag 19 februari 2010 om 22:48:
| |

| Hoe zit het eigenlijk, staat SK.net achter jeugdige organisatoren?
Want hoe zit het met de aansprakelijkheid, uiteindelijk zijn je ouders tot je 18, financieel zelfs tot 21 jaar voor je verantwoordelijk.
Kan een organisator jonger dan 18 dus eigenlijk wel zonder toestemming van zijn ouders een actie starten?
3.2.1 - Een lid is volledig en hoofdelijk aansprakelijk voor alle schade die voortvloeit uit handelingen en gedragingen van het lid volgens de geldende regelgeving vastgesteld door de overheid. In het geval dat het lid minderjarig is ligt de wettelijke aansprakelijkheid bij zijn/haar ouder(s)/voogd, of diens verzorger(s).
Naar mijn mening zal dit namelijk verboden moeten worden. Puur voor bescherming van zowel de organisator zelf als de deelnemers. Organisator jonger dan 18, medeorganisator ouder de 18 verplicht!!
Goed standpunt? Of onzin?
Laat je mening eens horen.....
Bewerkt door Rob_Skipper |
| |
| |
Markzzz
| Gepost op vrijdag 19 februari 2010 om 23:12:
| |

| Volgens mij hebben we deze discussie wel eens vaker gehad. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar er zijn zat organisatoren die op hun 16e veel betere acties organiseren dan de 'oudere' mensen. Het hangt gewoon af van de betrokkenheid, betrouwbaarheid en inzet van de organisator en naar mijn mening kun je dit moeilijk meten en al helemaal niet koppelen aan een leeftijd.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb meerdere acties van rond en/of over de 100 deelnemers gehouden op mijn 14e/15e/16e.. Deze zijn allemaal uitstekend verlopen en volgens mij waren er alleen maar blije mensen : )
Bewerkt door Markzzz |
| Juich nooit te vroeg |
| |
DCBJ
| Gepost op vrijdag 19 februari 2010 om 23:51:
| |
Dennis J.
 |
Quote: Markzzz
Volgens mij hebben we deze discussie wel eens vaker gehad. Tuurlijk zit er een kern van waarheid in, maar er zijn zat organisatoren die op hun 16e veel betere acties organiseren dan de 'oudere' mensen. Het hangt gewoon af van de betrokkenheid, betrouwbaarheid en inzet van de organisator en naar mijn mening kun je dit moeilijk meten en al helemaal niet koppelen aan een leeftijd.
Als ik naar mezelf kijk, ik heb meerdere acties van rond en/of over de 100 deelnemers gehouden op mijn 14e/15e/16e.. Deze zijn allemaal uitstekend verlopen en volgens mij waren er alleen maar blije mensen : )
Ik denk dat het punt ook niet is dat jongere mensen minder goede acties organiseren. Ik denk wel dat het belangrijk is om je te realiseren dat ouders tot je 18/21e verantwoordelijk voor je zijn en dat je om die reden acties gewoon even moet overleggen met je ouders.. Das helemaal de verantwoordelijkheid van de orga en SK is daarin geen partij (zoals ze in feite sowieso geen wettelijke partij zijn in transacties tussen orga en deelnemer..)
|
| |
| |
fterheide
| Gepost op zaterdag 20 februari 2010 om 04:16:
| |
 Elektronica Dealert
 | Opzich wel interessant om dit ook ergens in de FAQ te vermelden, of bij de eisen bij het starten van een actie.
De kwaliteit van de actie van iemand van 16 of 36 kan natuurlijk verschillen, maar leeftijd mag geen punt zijn om op afgekeurd te worden.
De regels die nu gelden voor het starten van een actie voldoen in mijn ogen prima om 'jeugdige onwetendheid' te voorkomen (2 acties deelnemen), etc.
Zelf ben ik ook onder de 18, en mijn ouders zijn er van op de hoogte.
Dus ik vind het niet nodig dat de organisator perse boven de 18 moet zijn.
|
| enjoy the silence |
| |
bramkoster
| Gepost op dinsdag 02 maart 2010 om 23:52:
| |
 de LAN-man
 | Ik vindt het ook niet nodig. Ik ben zelf ook 16 en mijn eerste actie was vorig jaar (15). Toen mijn ouders het hoorden (achteraf) vonden ze het eerst niet goed. Ze dachten dat dit een slechte site was en niet te vertrouwen maar ben toch eigenwijs door gegaan. Nu bekijken mijn ouders het van een heel andere kant. Ze beginnen mij nu zelfs te vragen of ik wat voor hun kan bestellen op SK.
Maar goed, het is denk ik wel beter dat organisatoren jonger dan 18 een kopie van hun legitimatiebewijs op moeten sturen. Als het fout gaat weet SK om wie het gaat.
|
| SK leden krijgen 10% korting in mijn webshop: Bramboos.nl |
| |
theodouma
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 02:06:
| |

|
Quote: bramkoster
Maar goed, het is denk ik wel beter dat organisatoren jonger dan 18 een kopie van hun legitimatiebewijs op moeten sturen. Als het fout gaat weet SK om wie het gaat.
Ik vind dat iedere orga dat eigenlijk zal moeten ongeacht de leeftijd
|
| de theorie is het idealisme van de praktijk |
| |
L.E.M.F.
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 03:07:
| |

| Waarschijnlijk zie je van mij dan geen acties mee terug. Ik begrijp de reden wel, maar voel me er toch niet lekker bij.
Gelukkig heb ik me onderhand (volgensmij?) wel aardig bewezen als betrouwbare organisator dus dat zal geen probleem zijn 
|
| |
| |
Heijman
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 08:54:
| |

|
Quote: DCBJ
(...)
Ik denk dat het punt ook niet is dat jongere mensen minder goede acties organiseren. Ik denk wel dat het belangrijk is om je te realiseren dat ouders tot je 18/21e verantwoordelijk voor je zijn en dat je om die reden acties gewoon even moet overleggen met je ouders.. Das helemaal de verantwoordelijkheid van de orga en SK is daarin geen partij (zoals ze in feite sowieso geen wettelijke partij zijn in transacties tussen orga en deelnemer..)
Dit roept nogal wat vragen bij mij op. Wanneer SK geen wettelijke partij is, maar wel het controlerend orgaan,want: de organisator moet wel alle informatie beschikbaar stellen aan de crew, maar hoeft dit niet aan de deelnemer. In wezen stelt SK zich dan op als overkoepelende partij met de verantwoordelijkheid om te controleren of alles zuivere koffie is. In wezen stellen zij zich wel op als partij tussen de transacties. Zonder de tussenkomst van de crew zal ik ook niet zo snel iets bestellen bij een willekeurig persoon die zogenaamd iets heel goedkoop kan aanbieden(marktplaats). In wezen maakt het verschil tussen marktplaats en sk, dat juist de crew tussenbeide als een tussenpersoon fungeert.
Nu terug op de discussie:
Ik ben van mening dat iemand jonger dan 18 jaar zeer zeker in staat is om een actie te organiseren en goed af te ronden. Het is echter wel zo dat organisatoren die wat jonger zijn(14-16) sneller geneigd zijn risico's te nemen. Dit hoeft niet altijd fout te gaan, maar genetisch is juist het deel van verantwoordelijkheid het laatst aan de beurt als je in de puberteit komt. In die zin is het per definitie aan te raden dat de ouders op de hoogte zijn, de ouders instemmen met de verantwoordelijkheid en de contactgegevens van de ouders beschikbaar zijn voor de crew.
Hoe dit vorm moet vinden is een hele andere discussie, echter ben ik en blijf ik van mening dat bij organisatoren onder de 18 jaar, de ouders betrokken moeten worden.
Hoe controleer je de leeftijd? Moet het controlerend orgaan(SK) zover doorgaan dat er bewijs moet komen voor een leeftijd? Wat is voldoende bewijs? moet dat een copy zijn van een ID-kaart? Iemand van 14 kan zich natuurlijk gemakkelijk voordoen als 24 zonder dat dat direct merkbaar wordt(ja ik weet dat bijvoorbeeld taalgebruik veel kan zeggen).
Al met al: betrokkenheid van ouders bij leeftijd <18 is wenselijk. Echter is dit moeilijk te controleren en denk ik dat de Crew hier echt wel bij stilgestaan heeft. Het probleem is; hoe geef je hier op een prettige manier vorm aan zonder dat je allerlei kopieën moet maken en opsturen.
|
| |
| |
bartos
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 20:48:
| |

| En ook al maak je kopieen van id bewijzen in 10 min heb je in paint je geboortje jaar gewijzigd. Ja ik heb het al gedaan en op een kopie is het niet strafbaar
|
| http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/34617.png |
| |
Rob_Skipper
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 21:58:
| |

|
Quote: bartos
Ja ik heb het al gedaan en op een kopie is het niet strafbaar
Volgens mij is het vervalsen van officiële documenten sowieso strafbaar. Zodra je gebruikt in ieder geval!
|
| |
| |
spartacus
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 22:31:
| |
Argh!
 |
Quote: Rob_Skipper
(...)
Volgens mij is het vervalsen van officiële documenten sowieso strafbaar. Zodra je gebruikt in ieder geval!
Sinds wanneer is een kopie een officieel document 
|
| |
| |
bartos
| Gepost op woensdag 03 maart 2010 om 23:58:
| |

|
Quote: spartacus
(...)
Sinds wanneer is een kopie een officieel document
juist ander was alleen een kopie bij je hebben in de auto ook wel genoeg
|
| http://www.gfxpoll.nl/pollgfx/34617.png |
| |
Schoot
| Gepost op donderdag 04 maart 2010 om 02:11:
| |
 Lipbalm Guru
 |
Quote: Heijman
(...)
Dit roept nogal wat vragen bij mij op. Wanneer SK geen wettelijke partij is, maar wel het controlerend orgaan,want: de organisator moet wel alle informatie beschikbaar stellen aan de crew, maar hoeft dit niet aan de deelnemer. In wezen stelt SK zich dan op als overkoepelende partij met de verantwoordelijkheid om te controleren of alles zuivere koffie is. In wezen stellen zij zich wel op als partij tussen de transacties. Zonder de tussenkomst van de crew zal ik ook niet zo snel iets bestellen bij een willekeurig persoon die zogenaamd iets heel goedkoop kan aanbieden(marktplaats). In wezen maakt het verschil tussen marktplaats en sk, dat juist de crew tussenbeide als een tussenpersoon fungeert.
Onzin eerlijk gezegd. Het is nu wel duidelijk dat de crew hier niets meer doet qua tussenpersoon. Kijk maar naar de exotische zaden-actie die op een fiasco uitdraaide. De orga lekker op ski-reis met het geld van de actie. Pas toen mensen effectief begonnen te dreigen met eens langs te gaan bij de orga of gerechtelijke stappen te nemen, begon hij langzaam aan terug te betalen. Waar was de crew ? Ze zijn zelfs te lui geworden om hun aandeel in acties op te eisen ...
|
| |
| |
passievrucht
| Gepost op vrijdag 05 maart 2010 om 18:09:
| |

| Ik vind niet dat een organisator minimaal 18 jaar moet zijn. Als de leeftijd vermeld staat op de infopagina kan iedereen voor zichzelf bedenken of hij mee wil doen of niet.
Ook zadel je de organisatie van samenkopen.net op met extra klusjes ( ze moeten dan iedereen controleren ) en dit kost tijd = geld, dan moeten de organisatoren van acties misschien meer betalen voor hun acties en dan moeten de verkoopprijzen omhoog. Ook kan de tijdsduur waarin een actie goedgekeurd wordt omhoog gaan.
Bewerkt door passievrucht |
| enig spellings fout in de post hierboven is expres gemaakt en dient voor het vermaak van de lezer |
| |
Thorry Management / Coder | Gepost op vrijdag 05 maart 2010 om 20:49:
| |
 Klootviool
 |
Quote: Schoot
(...)
Waar was de crew ? Ze zijn zelfs te lui geworden om hun aandeel in acties op te eisen ...
Dan ga je toch lekker ergens anders heen? 
De crew heeft geen enkel aandeel in acties en speelt daar verder geen rol in. Wij bieden het platform en onderhouden dit. Daarnaast controleren wij of alles volgens de wet in orde is voor zo ver dat te bepalen is.
Buiten dat spelen wij geen rol in de acties, zijn wij niet betrokken als partij bij de transacties en hebben we dus ook geen aandeel in de acties. Bij een conflict willen we wel als onpartijdig tussenpersoon optreden indien gewenst door beide partijen, maar buiten dat houdt het gewoon op.
Als je dat niet kunt accepteren ben je aan het verkeerde adres helaas.
|
| Microsoft Windows Vista Capable |
| |