bobson
| Gepost op maandag 21 januari 2008 om 19:36:
| |

| als je de mobi 3000 16 GB goedkoper kan krijgen dan ze bij Komplett.nl worden aangeboden heb ik zeker interesse. wacht nog een paar dagen misschien dat er nog meer mensen bij komen.
oh en btw. er is op dit moment geen(redelijk betaalbare) ssd die goedkoper is als de Mtrons. deze beestjes zijn echt een klasse apart, daarom wil ik er een voor in mijn nieuwe pc. 
|
| |
| |
SamenConsumeren
| Gepost op maandag 21 januari 2008 om 20:11:
| |
 Met zijn aaaallen!
 | Mwah kijk het toch maar een paar dagen aan en vraag korting op voor 5 a 10 stuks.
|
| Samen Consumeer Je Fijner! |
| |
DaCoTa
| Gepost op woensdag 30 januari 2008 om 10:56:
| |
 | Op ssdisk.eu staan inmiddels wat andere prijzen:
MTRON SERIES 3000 - MOBI-3025-016 2.5INCH 16GB SATA COMMERCIAL 239.00 €
MTRON SERIES 3000 - MOBI-3025-032 2.5INCH 32GB SATA COMMERCIAL 445.00 €
Deze zitten heel dicht tegen de prijzen van komplett.nl aan, ben benieuwd of er dan nog iets van af te halen valt.
Ik ben zeker wel geinteresseerd in 1, mss 2 16GB disks.
|
| |
| |
-LjC-
| Gepost op woensdag 06 februari 2008 om 23:11:
| |

| Ik heb hier wellicht ook wel interesse in, maar ik ben nog iets interessanters tegengekomen, namelijk de Hama SSD's, zijn gewoon Mtrons met een ander merk erop geplakt en heel wat goedkoper. Zou iemand hiernaar kunnen kijken?
Wat interessante links:
http://www.hama.de/portal/articleId*160100/action*2563
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=172012
|
| |
| |
konijntje11
| Gepost op maandag 08 september 2008 om 13:37:
| |

| Ik heb hier ook een link van een officiele importeur uit nederland van deze Mtron schijven: http://www.mssd.nl
Mischien dat je daar iets mee kan afspreken.
|
| |
| |
mattie1992
| Gepost op maandag 08 september 2008 om 16:02:
| |

| Hoezo kick van meer dan een half jaar?
|
| |
| |
bazzzz
| Gepost op maandag 08 september 2008 om 19:47:
| |

| @mattie lees ff pagina 1. Daar staan wat opmerkingen in de trend van "nu nog te duur maar over een half jaar nog eens kijken" 
|
| |
| |
robnas
| Gepost op maandag 08 september 2008 om 22:40:
| |

| Waarom Mtron? Als je het nieuws op tweakers hebt gevolgd, had je gelezen dat de OCZ Core met een schijf kwam die (qua SSD-begrippen) veel bang biedt voor de bucks.
Ik gebruik er eentje als test (omdat niemand deze prijstechnisch interessante SSD test), en het bevalt goed. De leessnelheden zijn aardig, de schijf reageert snel, als de prijzen flink zakken dan gebruik ik er een paar in raid.
Wat interessanter is dan om onder €150 voor 32GB te komen is om ook snel te kunnen leveren. Ik heb een flinke maand gewacht voordat ik de schijven in bezit had...
|
| |
| |
xmen
| Gepost op dinsdag 09 september 2008 om 04:13:
| |

| Ik heb in mijn laptop ook zo'n schijfje van OCZ core steken.
En moet eerder zeggen een beetje teleurgesteld te zijn.
Ik kan dit niet staven met enkele tests, maar vind in het algemeen dat mijn systeem hierdoor niet echt sneller geworden is.
Anderzijds heb ik soms (vooral bij het installeren van nieuwe software) dat hij juist een stuk trager is.
Maar zoals gezegd is dit allemaal puur op gevoel. Ik wou dit enkel maar meegeven.
|
| |
| |
vorax187
| Gepost op dinsdag 09 september 2008 om 11:52:
| |
 Ignorance is a bliss
 | wat zijn nu de prijzen?
|
| Je moet niet dronken dat ik denken ben |
| |
Nijntje
| Gepost op dinsdag 09 september 2008 om 15:17:
| |

|
Quote: xmen
Ik heb in mijn laptop ook zo'n schijfje van OCZ core steken.
En moet eerder zeggen een beetje teleurgesteld te zijn.
Ik kan dit niet staven met enkele tests, maar vind in het algemeen dat mijn systeem hierdoor niet echt sneller geworden is.
Anderzijds heb ik soms (vooral bij het installeren van nieuwe software) dat hij juist een stuk trager is.
Maar zoals gezegd is dit allemaal puur op gevoel. Ik wou dit enkel maar meegeven.
Je moet goed opletten met welke tests je draait. Traditionele schijven zijn erg traag met random read/write (4kbytes naar sector 5, 16kb naar sector 53947, dan weer 8kb naar sector ...). Echter, achter elkaar door schrijven (sustained write) zijn ze vaak sneller in dan SSD's. (De kop hoeft dan namelijk niet verplaatst te worden). Sustained read spant erom. Daarom gaan installaties ook trager. Maar opstarten zou sneller moeten zijn.
Bewerkt door Nijntje |
| |
| |
robnas
| Gepost op dinsdag 09 september 2008 om 21:16:
| |

| Het zou goed kunnen dat je SSD niet heel snel is, bij mij scheelt dit ook erg per applicatie. Opstarten duurt bij mij iets korter, maar het opstarten van bsplayer duurt een halve minuut(vermoedelijk buggy). Je moet ook kijken naar of je processor het trekt (bij een laptop meer dan bij een desktop).
Ik heb zelf getest, maar eigenlijk is mijn conclusie vooral dat simpele leesacties gemiddeld met 60% zijn versneld (openen van documenten/muziek/etc).
Ik denk dat een SSD qua snelheid een streepje voor heeft op traditionele schijven. Een SSD is sneller, maar relatief gezien (prijs/prestatie) duurder dan een HDD.
Maar aangezien je niet zomaar snelheid kan schalen, toch SSD.
Alleen prijzen van honderden euro's voor 32GB of 64GB, daar wordt ik niet vrolijk van.
Levertijden van anderhalve maand wordt ik niet vrolijk van.
Kortom: los 1/beide problemen op hier.
|
| |
| |